Co to za dział i czym się zajmuje?
Marketing definiuje się jako funkcję pośredniczącą między rozwojem produktu a zwiększaniem świadomości marki.
Kariera w marketingu może obejmować wiele różnych ról. Od specjalisty ds. marketingu internetowego do bardziej tradycyjnych, takich jak telewizja, radio lub billboardy.
Jak zacząć?
W branży pojawia się coraz więcej kompleksowych programów stażowych przeznaczonych dla osób stawiających swoje pierwsze kroki. Firmy chętnie inwestują w „świeżą krew” i kształcą sobie pracowników zgodnie z własnymi wysokimi standardami. Doświadczenie jest ważne w tej dziedzinie, ale niektórzy pracodawcy mogą nie zatrudniać osób bez stopni naukowych. Dlatego warto ukończyć studia na kierunku dziennikarstwo, marketing, psychologia czy socjologia.
Jakimi cechami powinien charakteryzować się dobry marketer?
Po pierwsze: kreatywność- nieszablonowe myślenie pozwala tworzyć kampanie, których wcześniej nie robiono. Bycie otwartym i towarzyskim- aby odnieść sukces w kampanii marketingowej, potrzebna jest praca zespołowa. Umiejętność wnikliwej analizy, bycie uważnym członkiem społeczeństwa, a także dobrym słuchaczem pozwala dać odbiorcom to czego oczekują. Przydadzą się również umiejętności językowe i lekkie pióro.
Zarobki.
Miesięczne wynagrodzenie całkowite (mediana) na tym stanowisku wynosi 5 130 PLN brutto. Co drugi specjalista ds. marketingu otrzymuje pensję od 4 310 PLN do 6 410 PLN.
ŹRÓDŁO: