Co to za dział?

PR to dziedzina skupiającą się na poprawie wizerunku firmy.  Zajmuje się rozbudową kanałów komunikacji, organizacją eventów, kreowaniem stron internetowych i blogów. Takie działania budują obecność marki w Internecie i ułatwiają komunikację oraz obieg informacji.

Według jednej z bardziej rozpowszechnionych definicji Amerykańskiego Stowarzyszenia Public Relations – PR, to przewidywanie, analiza i interpretacja opinii publicznej. A także badania nad działaniami danego podmiotu i reakcjami, jakie wywołały. Na podstawie analizy specjaliści od PR doradzają kierownictwu w sprawach dotyczących szeroko pojętej komunikacji i formie podejmowanych działań, ze względu na reakcje, jakie mogą wywołać. 

Public relations ma wiele wspólnego z marketingiem. Jednak PR w przeciwieństwie do marketingu nie tylko skupia się na klientach, ale także na relacjach firmy z innymi organizacjami. Specjaliści ds. PR mają dużą wiedzę na temat grup docelowych i ich potrzeb, dlatego naturalną koleją rzeczy jest wspieranie przez nich kampanii marketingowych. 

Jakie cechy charakteryzują dobrego PR-owca?

Specjalista ds. public relations powinien wyróżniać się pomysłowością, logicznym myśleniem oraz komunikatywnością. Raczej nie jest to zajęcie dla introwertyka, mającego problemy z budowaniem relacji społecznych. PR-owiec powinien cechować się umiejętnościami miękkimi podobnymi do zalet handlowca – w końcu on też sprzedaje produkt. Co prawda nie jest to proponowanie konkretnej usługi, a sprzedawanie dobrej opinii i generowanie pozytywnego odbioru marki, dla której pracuje. Dobry specjalista ds. PR powinien być osobą empatyczną, świetnie rozumiejącą czego oczekuje społeczeństwo i umiejącą budować dobre relacje z ludźmi.

Jak zostać specjalistą ds. PR?

Na stanowisku specjalisty ds. public relations zazwyczaj pracują osoby posiadające wykształcenie wyższe, uzyskane dzięki studiom na kierunku marketing, dziennikarstwo, socjologia czy psychologia. Jednak nie jest to warunek konieczny.  Pracę w sektorze public relations możesz zacząć od stażu. Obcuj z językiem pisanym.  Na bieżąco interesuj się światem public relations, ponieważ jest to środowisko ulegające dynamicznym zmianom. 

Na jakie zarobki można liczyć w branży public relations? 

Zaczynając od 4 tys. zł. brutto miesięcznie na stanowiskach Juniorskich, do 9,3 tys. zł. dla Senior Account Managerów. Osoby pełniące funkcje Account Directorów i Group Account Managerów mogły liczyć na 11,7 tys. zł. A prezesi agencji (CEO) otrzymywali przeciętnie 29,4 tys. zł brutto

ŻRÓDŁA:

http://www.proto.pl/aktualnosci/ile-zarabia-sie-w-branzy-pr-zfpr-podal-wyniki-badania,

https://www.gowork.pl/poradnik/kariera/public-relations-czym-sie-zajmuje-pr-owiec/
Autor Wiktoria Kurek